Aktualności

Ważna informacja dotycząca wydatkowania wsparcia pomostowego - katalog kosztów w projekcie PO WER Szansą na przedsiębiorczość II Edycja.


„Finansowe wsparcie pomostowe może być przeznaczone w szczególności na następujące rodzaje kosztów (poniższy katalog nie jest katalogiem zamkniętym):

a) Składki na ubezpieczenia społeczne:

• Składka na ubezpieczenie zdrowotne właściciela,

• Składka na ubezpieczenie społeczne (emerytalne, rentowe i wypadkowe) właściciela,

• Składka na ubezpieczenie chorobowe (dobrowolne) właściciela,

• Koszty ZUS pracodawcy w związku z zawartą z pracownikiem umową o pracę.

b) Koszty administracyjne:

• Opłata za czynsz lokalu,

• Opłaty za wynajem lub dzierżawę pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,

• Opłata za dzierżawę maszyn i urządzeń,

• Opłaty rejestracyjne.

c) Koszty eksploatacji pomieszczeń:

• Opłata za energię elektryczną,

• Opłata za ogrzewanie (energia, cieplna, gazowa),

• Opłata za wodę i ścieki,

• Koszty wywozu nieczystości stałych (umowa na firmę),

• Podatek od nieruchomości od zajmowanej powierzchni budynku na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej.

d) Koszty opłat telekomunikacyjnych i usług pocztowych:

• Koszty abonamentu telefonicznego,

• Koszty opłat za Internet,

• Koszty przesyłek pocztowych,

• Koszty przesyłek kurierskich,

• Koszty przelewów,

• Kolportaż reklam i ulotek dotyczących działalności firmy,

• Zakup znaczków pocztowych.

e) Koszty zlecania usług związanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą:

• zlecenie obsługi księgowej firmy.

f) Koszty związane z ubezpieczeniem osób i/lub mienia związane

bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą:

• Ubezpieczenie osobowe,

• Ubezpieczenie mienia, w tym również OC samochodu firmowego.

g) Koszty usług prawnych:

• Opłata za usługi prawnicze tj. radcowie prawni, adwokaci, notariusze (tj. porady prawne, sporządzanie pism procesowych) itp.

h) Koszty działań informacyjno-promocyjnych:

• Utworzenie i prowadzenie strony internetowej firmy,

• Materiały drukowane: broszury, ulotki, foldery, plakaty prezentujące firmę i jej działalność,

• Reklama w mediach (radio, prasa, telewizja, Internet),

• Tablica reklamowa firmy (szyld),

• Banner reklamowy firmy.

i) Koszty materiałów biurowych:

• Zakup drobnych materiałów biurowych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej, np. koszt zakupu pieczątki, druki akcydensowe (tj. druki faktur, rachunków, umów), segregatory, zszywacz, dziurkacz, nożyczki, korektor, klej, papier ksero, papier kolorowy do wykonania reklam i ulotek, koperty, tusze, tonery, długopisy, zeszyty, notesy, spinacze, zszywki, flamastry itp.).

j) Materiały do produkcji lub świadczenia usług.

k) Paliwo do maszyn, urządzeń i środków transportu wprowadzonych na ewidencję środków trwałych lub wyposażenia.

l) Inne koszty związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą (m.in. koszty eksploatacji i paliwa do maszyn, urządzeń oraz pojazdów,  koszty naprawy maszyn i urządzeń (z wyjątkiem samochodów)”.

 


powrót do listy
Projekt ”Podkarpacki Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej”

Ta strona wykorzystuje cookies, aby dać Ci niesamowite wrażenia.

Zamknij