Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. jako Grantodawca, wybrany przez Zarząd Województwa Podkarpackiego, Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020 w zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r. w celu realizacji Projektu „Wsparcie na kapitał obrotowy dla mikro i małych przedsiębiorstw – wsparcie grantowe”
ogłasza nabór wniosków o wsparcie w formie grantów na kapitał obrotowy
Kwota przeznaczona na wsparcie w formie grantów – 39 425 606,54 zł w tym:
− dla działalności gospodarczych w branży turystycznej i okołoturystycznej – 11 827 681,96 zł;
− dla działalności gospodarczych w pozostałych branżach – 27 597 924,58 zł.
Wnioski o pomoc w formie grantu przyjmowane będą wyłącznie w wersji elektronicznej złożonej przy użyciu platformy internetowej gov.pl z wykorzystaniem podpisu zaufanego
od 12.08.2020 r. od godz. 00:00 do 30.09.2020 r. do godz. 16:00
Za złożenie wniosku uznaje się wysłanie Pisma Ogólnego wraz z ZAŁĄCZONYM I WYPEŁNIONYM WNIOSKIEM O POMOC W FORMIE GRANTU. Adresatem wniosku jest Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Przedsiębiorca będzie zobowiązany podpisać, używając podpisu profilem zaufanym, przesłaną wiadomość wraz z załącznikiem/ami.
Wysłanie Pisma Ogólnego wraz z wymaganym załącznikiem/ami bez podpisu wyłącza Przedsiębiorcę z możliwości starania się o pomoc w formie grantu na kapitał obrotowy.
Datą złożenia wniosku o pomoc w formie grantu, jest data i godzina określona jako „data doręczenia” widoczna na dokumencie UPP (Urzędowe Poświadczenia Przedłożenia), generowanym przez system ePUAP, po poprawnym wysłaniu pisma.
UWAGA: Przedsiębiorca w ramach naboru może złożyć tylko jeden wniosek o pomoc w formie grantu. W przypadku złożenia większej liczby wniosków o grant, wszystkie wnioski zostaną pozostawione bez rozpatrzenia i nie zostaną dopuszczone do oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów.
Granty mogą otrzymać przedsiębiorcy na projekty dotyczące wsparcia utrzymania działalności gospodarczej, którzy na skutek wystąpienia pandemii COVID-19, w dniu udzielenia pomocy znajdują się w trudnej sytuacji (w rozumieniu art. 2 pkt 18 rozporządzenia KE nr 651/2014) lub w sytuacji nagłego niedoboru tzn. odnotowali spadek obrotów nie mniejszy niż 50%. Spadek ten może być wykazany dopiero od kolejnego miesiąca po 1 lutym 2020r. tj. od marca 2020r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca kalendarzowego lub analogicznego miesiąca kalendarzowego ubiegłego roku. Pod uwagę mogą być brane tylko pełne miesiące rozliczeniowe prowadzonej działalności. Miesiące, w których przedsiębiorca miał zawieszoną działalność nie mogą być brane pod uwagę przy obliczaniu spadku obrotów.
O wsparcie mogą ubiegać się wyłącznie Przedsiębiorcy, spełniający kryteria kwalifikacji mikro (w tym osoby samozatrudnione) i małych przedsiębiorstw w myśl Załącznika I do rozporządzenia KE 651/2014, które swoją główną siedzibę lub przynajmniej jeden oddział (w przypadku rejestracji w KRS) albo stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej lub dodatkowe stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej (w przypadku rejestracji w CEIDG) mają (zarówno na moment składania wniosku oraz na dzień 31.12.2019) na obszarze terytorialnym województwa podkarpackiego. Przedsiębiorcy mający siedzibę/stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej lub oddział/dodatkowe miejsce działalności gospodarczej w różnych województwach składają oświadczenie, że tylko w jednym województwie skorzystają z tej formy wsparcia.
Mikro i małe przedsiębiorstwo musi spełniać następujące warunki:
– rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie lub
– zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobieranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, nie jest uznawane za zaległość.
Z możliwości udzielenia pomocy wyłączeni zostaną przedsiębiorcy, którzy znajdowali się w trudnej sytuacji przed dniem 1 stycznia 2020 r., albo znaleźli się w trudnej sytuacji po tym dniu z przyczyn innych niż wystąpienie pandemii COVID-19.
Wsparcie będzie przyznawane i rozliczane w oparciu o stawkę jednostkową wyliczoną jako stawka na finansowanie kapitału obrotowego (KO) w ujęciu miesięcznym w odniesieniu do trzech, następujących po sobie miesięcy kalendarzowych bieżącego funkcjonowania przedsiębiorstwa, wskazanych przez przedsiębiorcę we wniosku o pomoc w formie grantu.
Stawka jednostkowa przypadająca na firmę jest funkcją zatrudnienia (etatów), czyli FTE.
FTE to termin oznaczający jednostkę, według której współczynnik zaangażowania lub zdolności pracownika jest przeliczany na 100% zdolności, czyli jest to odpowiednik pełnych etatów.
Na potrzeby kalkulacji FTE należy uwzględnić liczbę osób związanych z przedsiębiorcą stosunkiem pracy (jeśli właściciel jest pracownikiem firmy, jest uwzględniany w kalkulacji) w przeliczeniu na pełne etaty zgodnie z ustawowym czasem pracy (z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, urlopach na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopach ojcowskich, urlopach rodzicielskich i urlopach wychowawczych, a także zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego), jak również samozatrudnionych, wg stanu na moment składania wniosku o pomoc w formie grantu oraz na dzień 29.02.2020. Do kalkulacji będzie brana pod uwagę liczba mniejsza, zaokrąglona w dół.
W przypadku samozatrudnionych FTE = 1
Stawka jednostkowa na finansowanie KO przez 1 miesiąc dla mikro i małej firmy = 7 845,11 zł x √FTE
Wsparcie może zostać przeznaczone na finansowanie kapitału obrotowego w celu zaspokojenia pilnych potrzeb, które zaistniały wskutek pandemii COVID-19 tj. m.in.:
Środki dotacji nie mogą zostać przeznaczone na wydatki inwestycyjne oraz wynagrodzenia pracowników.
Więcej informacji o naborze w zakładce Projekty RARR „Dotacje na kapitał obrotowy”
Szczegółowe informacje o projekcie można uzyskać pod poniższymi numerami telefonów:
(17) 86 76 222, (17) 86 76 227, (17) 86 76 233, (17) 86 76 273, (17) 86 76 234.
Prosimy o śledzenie strony internetowej www.rarr.rzeszow.pl, gdzie będą pojawiały się dalsze informacje i instrukcje dotyczące procesu naboru wniosków
Biuro projektu:
ul. Szopena 51, 35-959 Rzeszów, pok. 204, piętro I
e-mail: covid19@rarr.rzeszow.pl